با ما تماس بگیرید

021-66659291

آموزش رباتیک برای کودکان (Happy Robo)

مدت دوره
3 ساعت
تعداد فراگیر
9 نفر
تعداد فصل‌ها
13 فصل
تعداد جلسات
13 جلسه
مدرس دوره
آزاده عطاری
 
300,000 تومان
150,000 تومان

توضیحات دوره

دوره آموزش تصویری Happy Robo1 چه چیزهایی به شما یاد می‌دهد؟

آیا می‌دانید ربات و رباتیک چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ انواع ربات و کاربرد هرکدام از آن‌ها چیست؟ و یا اولین ربات در جهان  توسط چه کسی و کجا ساخته شد؟ 
برای آنکه یک طراح و سازنده ربات بشوید، لازم است اطلاعات اولیه‌ای از تکنولوژی ساخت ربات داشته باشید. این دانسته‌ها توسط مُدرّس دوره رباتیک 1 Happy Robo سرکار خانم آزاده عطاری در جلسه اول به شما گفته می‌شود.

طراحی و ساخت ربات بیشتر از هرچیز نیاز به دانش الکترونیک (نه به‌صورت پیچیده) دارد. شما در طول این دوره آموزشی 3 ساعته در 13 جلسه با اصول و مبانی الکترونیک لازم برای طراحی و ساخت رباتیک آشنا می‌شوید و در پایان، ربات تعقیب نور خود را می‌سازید!

آشنایی با انواع مدارها اعم از AC و DC  و بررسی تفاوت آن‌ها با یکدیگر، شناخت دقیق خازن‌ها، دیود و مقاومت الکتریکی که  در ربات استفاده می‌شوند از مباحث اصلی این دوره آموزش تصویری هستند.
همچنین با مفهوم ولتاژ و جریان الکتریکی و نحوه اندازه‌گیری آن در ساخت یک ربات آشنا می‌شوید.

این دوره مهارتی با هدف آموزش عملی به یادگیرندگان و علاقمندان رباتیک تهیه شده است و خانم عطاری با تجربه و تخصصی که دارند به شما یاد می‌دهند چگونه خودتان یک ربات بسازید.
رباتی موردنظر در این دوره آموزشی، یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین انواع ربات است؛ ربات تعقیب نور.
قطعه اصلی این ربات، فتوسل نام دارد که با آن کاملاً آشنا خواهید شد.

ویژگی خاص دوره رباتیک برای کودکان و نوجوانان:

رباتیک تنها یک دانش یا مهارت نیست. بلکه توانایی تبدیل ایده‌ها به واقعیت است. در این دوره آموزش تصویری سعی شده کودک یا نوجوان در کنار اینکه دانش لازم رباتیک را به‌دست می‌آورد، از بخش تئوری فراتر رفته و به‌طور عملی آموزش ببیند. با این هدف که جسارت پیاده‌سازی ایده‌های خود را کسب کنند.
در نظر گرفتن سنّ مخاطب/فراگیر، موضوع مهمی بوده که در سرتاسر آموزش‌ها مدنظر بوده و از پرداختن به مباحث بسیار تخصصی یا فراتر از نیاز دوره پرهیز شده است.

جلسات دوره

مفهوم ولتاژ و جریان الکتریکی
محاسبه و اندازه گیری مقاومت الکتریکی
مولتی متر و اندازه گیری ولتاژ
مدارهای سری و موازی
مقاومت متغیر و کاربرد آن
فتوسل یا حسگر نوری
سیگنالهای AC و DC
کاربردهای دیود و خازن
راه اندازی موتور DC
مدار تعقیب نور
ربات تعقیب نور
اساتید دوره

نظرات

برای قسمت نظرات وارد شوید