با ما تماس بگیرید

021-66659291

دلایل برتری آموزش آنلاین در میان دانش آموزان

تاریخ انتشار : 1398-03-13
دسته بندی : چی یاد بگیریم
تعداد بازدید : 428

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که دانش آموزان به آموزش آنلاین بیشتر از کلاس‌های درس سنتی تمایل دارند. در پژوهشی از بین 1500 دانشجو که در دوره‌ای آنلاین حضور داشتند بخش عمده‌ای، حدود 86 درصد اعضا، ضمن رضایت از دوره توانستند با نمره بالایی در آزمون دوره نتیجه بگیرند.

در این بین 85 درصد اعلام کردند که آموزش آنلاین به خوبی آموزش حضوری و حتی بهتر از آن است. دو سوم این دانش آموزان نیز اعلام کردند به نتیجه مورد نظر خود دست یافته‌اند.

در این تحقیق همچنین مشخص شد که عمده‌ترین فاکتور انتخاب آموزش آنلاین در برابر آموزش سنتی، بالا بودن شهریه و هزینه تحصیل در حالت حضوری است. استقبال از دوره‌های آموزش آنلاین به جای حضور در کلاس‌های درس حضوری دلایل عمده‌ای دارد که در زیر به چند مورد از مهمترین آنها پرداخته‌ایم.

انعطاف پذیری و سهولت آموزش آنلاین

آموزش آنلاین در هر کجا و هر زمان قابل انجام است. چه در خانه باشید و چه در مدرسه شما می‌توانید از مزایای آموزش آنلاین بهره مند شوید. به همین دلیل انعطاف پذیری و سهولت این نوع از آموزش باعث می‌شود تا با آزادی عمل بیشتری فعالیت کنید.

آزادی عمل در انتخاب دوره‌ها

دوره‌های آموزشی آنلاین متنوع هستند و برای حضور در آن‌ها آزادی عمل بیشتری نسبت به دوره‌های غیر حضوری دارید. برای مثال ممکن است شما در درس فیزیک 2 تنها در یک مبحث مشکل داشته باشید. در این صورت در دوره آنلاین می‌توانید تنها در همان مبحث خاص اقدام به خرید دوره کنید و با صرف هزینه کمتر مشکل درسی خود را بر طرف کنید. حالت باز این دوره‌ها به شما اجازه می‌دهد تا همواره موضوع متناسب با وضعیت خودتان را تهیه و مشاهده کنید.

یادگیری بیشتر با استرس کمتر

همه تجربه کلاس درسی حضوری با تمام محدودیت‌ها و سختی آن را داریم. یکی از عوامل مزاحم در یادگیری با حضور در کلاس درس استرس است. معمولا دانش آموزان سر کلاس درس به هر دلیلی دچار استرس می‌شوند و نمی‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان بدهند. کلاس درس غیر حضوری و آنلاین به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت و استرس کمتر مواد درسی را مرور کنید و هر اندازه که نیاز دارید برای یادگیری وقت بگذارید.

ایجاد فرصت مشارکت بیشتر

شاید به نظر بیاید که در دوره آنلاین مشارکت و ارتباط دانش آموزان با یکدیگر کمتر است. این طرز تفکر در خصوص آموزش آنلاین اشتباه است. در دوره‌های آنلاین فرصت ارتباط با سایر دانش آموزان و هم دوره‌ای ها و مشارکت بین دانش آموز با معلم و سایر دانش آموزان بیشتر است. در آموزش آنلاین دانش آموزان می‌توانند از طریق ایمیل یا چت سوالات و اشکالات درسی خود را بپرسند و تکالیف را سریع‌تر و با نظارت بیشتری انجام دهند.

دسترسی نامحدود به منابع درسی

در دوره‌های آنلاین می‌توان به مباحث و منابع درسی دسترسی بلند مدت داشت. در صورتی که اینترنتی با سرعت مناسب داشته باشید به راحتی می‌توانید در هر زمانی با موبایل یا کامپیوتر به محتوای آموزشی دوره‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید و منابع را مطالعه کنید.

فرصتی مناسب برای استفاده از برترین اساتید

همه می‌دانیم که دسترسی به اساتید برتر کار ساده‌ای نیست و برای استفاده از اساتید برتر در هر حوزه‌ای باید هزینه معمولا بالای آن را پرداخت کنید و همچنین استاد مورد نظر هم باید وقت خالی برای درس دادن به شما داشته باشد. دوره آنلاین این محدودیت را کنار زده است. با استفاده از دوره آنلاین شما به سادگی می‌توانید حتی در خانه خودتان سر کلاس برترین اساتید حضور داشته باشید و مطالب درسی را بیاموزید.

دریافت به روزترین اطلاعات در سریعترین حالت

باتوجه به تنوع بالای دوره‌های آموزشی و ضرورت به روزرسانی منابع درسی عمدتا فراگیران به دنبال منابع درسی و آموزشی به روزند. عرضه کالای به روز در دوره‌های آموزشی آنلاین ساده‌تر از هر روش دیگری است. مدرسان دوره‌های آموزشی هم معمولا از این ویژگی آموزش آنلاین بهره می‌برند و مطالب جدید خود را از این طریق در اختیار فراگیران و دانش آموزان خود قرار می‌دهند.